آخرین اخبار
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
بازدید:۳۷۲۲
صدآنلاین| یکی از ایراداتی که به استقلال در نیم فصل نخست گرفته شد، این بود که هافبک ها در موقعیت سازی خوب عمل نمی کنند.
کد خبر : ۱۰۷۳۳

مهری - رضاوند، هافبک هایی که آلوز شدند

به گزارش صدآنلاین، استقلال دور رفت بازی های لیگ برتر را با 15 گل در 15 بازی و معدل یک گل زده در هر بازی به پایان برد. این نقد هم به ریکاردو ساپینتو شده بود که تیمش در امر گلزنی موفق نیست. این در حالی است که پیش از جام جهانی بر اساس داده های سایت های آنالیز استقلال در موقعیت سازی بهترین تیم است اما در جریان بازی موقعیت های زیادی را از دست می داد. ریکاردو ساپینتو در مواجه با این نقدها ضمن حفظ احترام از سبک بازی تیمش دفاع کرد و گفت؛ تیم به سمت ایجاد موقعیت و استفاده از موقعیت پیش می رود و اگر در این دو بخش اشکال دارد، سعی خواهیم کرد با تمرینات بیشتر آنرا حل کنم.

 

اختلاف 8 امتیازی با صدر جدول موید این مطلب و این بود که بخشی از نقدها به عملکرد استقلال در دور رفت بازها درست بود. ریکاردو ساپینتو ابتدا برای رفع این معضل در تلاش برای جذب ریکاردو آلوز و بهترین گل ساز لیگ برتر بود و حتی گفته شد، شخصا هم با این بازیکن صحبت کرد. همان طور که در ابتدای فصل هم برای جذب محمد محبی شخصا وارد عمل شده بود. این پروسه اجرایی نشد و بازیکنانی که از سوی باشگاه و مدیر برنامه های به ریکاردو ساپینتو معرفی شده بودند، یکی یکی برگشت خوردند، چرا که مربی پرتغالی به راهکار بهتری رسیده بود. استفاده از زوج سعید مهری و آرش رضاوند یک گام جلوتر از روزبه چشمی. نتیجه آن شد که اختلاف 8 امتیازی با صدرنشین جبران شده است. استقلال اکنون با صدرنشین هم امتیاز است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد و از سویی آبی ها در دور برگشت در 10 بازی 21 گل زده اند و معدل گل زده آنها در هر بازی از دور برگشت 2.1 است.

 

بیشتر گل های استقلال را کوین یامگا از روی نقطه پنالتی می زند یا مهدی قایدی یا محمد محبی و یا دیگر مهره های تهاجمی. اما ریکاردو ساپینتو خرسند از هافبک هایی است که دارد. روزبه چشمی و زبیر نیک نفس که دیروز به جای روزبه چشمی به میدان آمد. و سعید مهری و آرش رضاوند در میانه میدان. سه هافبکی که دو وظیفه دارند. خنثی کردن حملات حریف در میانه میدان و جهت دادن به حملات استقلال. مثلث خط هافبک استقلال به خوبی در منطقه پشتیبانی بازی می کند تا جایی که محمد محبی، مهدی قایدی وامیر ارسلان مطهری اجازه هر جولانی را پیدا می کنند و این نقش اثر گذار حتی موجب شده تا مدافعین کناری این تیم هم در حمله شرکت کنند. جدا از گل هایی که از کوین یامگا دیدید، روز گذشته جعفر سلمانی پاس گل به مهدی قایدی داد. همین مدافع در بازی با ذوب آهن دو موقعیت گل داشت و ابوالفضل جلالی در همان بازی بعد از ورود به میدان یک موقعیت خوب گلزنی از دست داد.

ریکاردو ساپینتو در تعطیلات زمستانی نتوانست آلوز را بخدمت بگیرد اما او از یک زوج یعنی سعید مهری و آرش رضاوند یک آلوز بهتر ساخت. دو هافبکی که هم در حمله به تیم کمک می کنند و هم در دفاع و بهترین روزهای خود را سپری می کنند. در مصاف دیروز آلومینیوم اراک – استقلال هم این دو هافبک نمایش خوب خود را تکرار کردند و اگر ضربه آرش رضاوند که به تیر دروازه برخورد کرد، راهی دروازه می شد، شب خوب هافبک های استقلال تکمیل می شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها